Oct 13, 2011

no money no talk la!

 
duit oh duit..semua cari duit..kawen pakai duit..ptptn nak bayar pakai duit..bulan-bulan pun nak simpan duit.. kadang2 pasal duit nak gadoh x tentu pasal..rumah tangga berantakan pun pasal duit?..fikir2 kan lah..


ade org kata duit tak penting...kasih syg lagi penting..tapi sayang2 gak,, dalam hidup nak kene pakai duit gak..tak kan nak bayar pakai "kasih syg" le ke? haha...ish...


"no money no talk"? kena lak zaman metropolitan..semua pandang duit... ada duit ramai la member..tak de duit? kawan pun lari"..ada duit senang nak dapat gadis2 hot..tak ada duit..redha dapat gf yg ada..ok la 2 de gf gak..haha..


so carilah duit yer..jgn dok habis periuk kat rumah je..keje..keje..keje... tolong diri sendiri tue! mak bapak ko!  haha... ada duit baru menantu syg.. " da boleh sgt dah pinang anak mak cik ni..duit cukup da kan..?" hehe.."kalaw duit x cukup nak masuk minang macam mana?
hehe..




p/s:  "selamat hari khamis..baru done my speaking for muet..alhamdulilah le wat kot.."

65 comments:

Bluewendy said...

no money no talk, no money no honey.. smua kena ade duit maa... hehee

pande2 lah saving yek..=.='

khairul akmal bin azman said...

blue: bab saving kay kuweng skit..haha..kaki boros kan2

cik Kartun said...

disebabkan duit CK kene amik cuti esok!! nak g bayar kat kolej huhh~
xde kat kolej p0n nak kene p bayar nth pape

khairul akmal bin azman said...

cik kartun: ciannye..

xpe duit le pelan2 cari kan.

lemongrassbeam said...

cisss. no money no talk. money is not everything. love is everything. u must love money then u can say money is everything. hahahahaha.

budakijaupendek said...

takde duit orang pandang serong tu.. aishhh.......!

IMANSHAH said...

duit tak leh beli kebahagiaan

khairul akmal bin azman said...

lemon: kne "syg duit dulu la ni la" ok2.



ijau: m0stly cam 2 la..hehe

miratun madihah said...

betul betul tade duit orang tak pandang,

waa dah buat muet,bestnya,kita belum
:(

khairul akmal bin azman said...

iman: dgn duit le menjamin kebahagian.hantar anak sekolah baik2..kalaw xde duit..rumah tangga porak peranda..duit perlu..tapi jgn jadi gila duit.

khairul akmal bin azman said...

nadihah: hehe..nti amik muet ..cam best lak wat tadi.

Asrul "iLham" Sany said...

no money sex...

kata sesetengah orang la. bukan aku.

kah3

khairul akmal bin azman said...

asrul: sex must payment first right..
no free2 in this world.

syakey said...

duit banyak sgt ponn karang lupa diri karang.......

khairul akmal bin azman said...

syakey: btul gak..byk duit g derma kat anak yatim ke..g mekah ker.de paedahnye.

PORUMAN said...

all people need money ... it is the reality ..

khairul akmal bin azman said...

poruman: money is part of life now..
without money cant buy happiness..

Adylia Qarissa said...

memang betul..sebab duit pon boelh gaduh...

yang nak kawen tu kena pastikan korang mampu tanggung bini dan anak2..

jangan nanti lepas kawen. bini duk bela laki lak..hahaaaa

Azham Vosovic said...

jom kawen dgn org kaya hahahahah

khairul akmal bin azman said...

adylia: betul..
sangat btl..tgk skunk after kawen bini lak support laki



azham: mcm anak org kaya nak kat aku.
keh3.

sis92 said...

banyaknya duit awk..bila kt nk shopping hehe

khairul akmal bin azman said...

sis: duit google jew ni..bkn duit sy pun..

♥Aien Najwa♥ said...

duit segalenyer.....

khairul akmal bin azman said...

ain: really? definately kena lak zaman2 skunk ni

Rtp Farra Arisha said...

ada uang, segalanya bisa ;)

khairul akmal bin azman said...

farra: yes!

Najwa Fatin said...

cOngrate for yOur speaking :)

cOming upnext another three paper !

Miss Eja said...

vtul tu.. zaman skrg ni,, rmai yg pndang duti da.. tmbh2 ag student... adoi,, semua kne bayar.. lagi2 yang x amek PT tu, ag r kne byr rm1000-3000 tiap sem..huhuh... memg skrg ni,, lau nk cinta tu,, kne ada duit gak.. tulx? :D ngeee~~ congrats tuk muet.. :) daaa.. eja blik shah alam jap ag.. t eja komen2 ag erk.. :)

Hanie_Dew said...

aku ada pernah jumpa satu quotes.
"money is not everything, but everything is money".

tak tau aku penah baca kat mana. tetibe teringat.

Lieyly ︱ Alia said...

oh money , money , money :D

tiba2 nak nyanyi :D

khairul akmal bin azman said...

najwa : yup ..another 3 paper not yet..
hehe.




eja: carefully...rajin2 komen my entry lagi ..daa..




hanie: duit?..lame da ade beb..tgk blogger briefly explain je berlainan..hehe.




lily: sila2...money2..

.hanya ika. said...

: yeah ! xde duit xbermakna hidup ouhh . sayang2 jugak . tapi duit tu wajib ade.. duit sangat penting di dunia yang serba canggih dan moden neh.. hahaa

Lieyly ︱ Alia said...

tamau ah nyanyi kay..hujan nti xpasai2 ja basah blog kay..dh xdk payung..ahaha !

Hanie_Dew said...

hehehe..sume org dah tau aku dah kawen ke belum. ko cek balik kat blog. hahahaha..nnt bagi aku jawapan.

~Nana 귀여운~ said...

no money cries...have moneyy? alwayss talk2..hahaha

Diary oF Mine said...

hehhe.. btol tu kay... smua pun perlu duit... kang xda duit nak mkn apa... eh.. tp kan leh tanam sayur... lauk lak mburu or cri kat laut... hahah... *mcm org dulu2* :)

lynda salim said...

everythings need money lahhhhhhhh -.-

Amna.Qadeeja said...

poyo je sape yg cakap duit tak penting ahahha

Cik Jannah said...

duit2 dimana kau duit..

Izzaty Ishak said...

Duit ni dah macam benda wajib dalam dunia ni kan.

Btw kay sorry lama tak jenguk sini. Happy blogging ya. Good luck for your coming written MUET test :D

Atiqah Wadiah said...

skrg nih sume pon nk duet..masuk toliet duit..park kete duit..hadoii~

YOUsoF said...

Dalam Islam pun menggalakkan kita kumpul harta supaya hidup tak menyusahkan orang lain. Tapi jangan sampai jadi hamba duit sudah.



Kalau duit banyak, mudah la sikit nak merancang keluarga.. ;D

♥Aien Najwa♥ said...

Yup tau xper..dhla barang makin naek..so, duet segalenyer..

fadh leyanie said...

duit..duit..duit..bak sini duit.ya mmg betul,sbb tu masyarakat marcapada materialistik.kehidupan memerlukan duit.

amna said...

duit bukan segalanya
tapi untuk dapatkan segalanya kena ada duit.. huhu~

Edy Fee said...

hampir sama citer.hehe betul2...cari duit nk kein

asfira aminuddin said...

duit mmg penting weyh. kalo takde duit susah gila nak survive. pnadai pandai kumpul kasi bnyak :P

ILA HonEyBuNNy said...

segalanya perlukan duit skrg neh..hehe..

ohh duit...dimanakah duit...ngeh3.

YOUsoF said...

Tanpa duit kita lemah. Tapi kalau dah 'bertuhankan' duit@harta... Kita parah.

Tapi harap2 la hidup kita nanti seimbang. Kasih sayang ada, duit pun ada, insyaAllah bahagia.


Selamat maju jaya bro.

~SaL IjOu~ said...

saving jgn x saving..nnt menyesal kemudian hari~

oh, tga buat muet eh..best of luck!~ ^^

teha said...

duet kn penting skrg nie... hehe

qlah said...

bagi qlah , duit tu perlu . tapi tak perlu la carik duit melampau2 sgt , mean , tak perlu la mata duitan .

tak bawak kubur pun duit tu ;D

Bell said...

duit mmg penting!!!! kdg2 kena jadi mtrealistik t'hdp sesuatu perkara..

aQimie Ceplos said...

adeh -.- terase oden yang tgh bercuti sem ni. ok2 .. next week gua keje.
HAHAHA!
nice entry bro.
btol cakap kau. kasih2 jgk. xde duit xkemane :D

cha zainol said...

money can't buy us happiness
but can give the happiness betul ker?

Nurnajwa KZ said...

Laki yg kne byk save duit tp mostly gegirl yg usaha lebih. Hmmmmmm.

Run Away said...

ada duit rasa hapy sangat....sukeeeeee..sangat duit...ada kew yang tak suka duit....;d

EZAN IDMA said...

kesimpulannya zaman skrg kalo takde duet takleh hidup wo

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

Banyak hal yang terjadi gara2 duit. yang baik mahupun buruk...

duit oh duit. gembira pun dgn duit, sedih pun dengan duit. kadang2 bahagia dengan duit, kadang2 benci rasa nak baling semua duit. haha

Cik Eyla said...

aku sokong no money no talk..xkn lps kwin nnti pegi kedai tp nk bli brg xde duit then ckp kt pkcik kedai tu "pakcik,saya ade cinta sejati,bole beri sy beras skilo?" haha
mao kne terajang? haha

aleen aiden said...

yup,skang nak "membuang" pon pakai duet.apetah lagi yg lain.hu3

Jue said...

ramai ckp la xde duit pun bole idup gumbira..mmg betul. tp mslhnya skrg..g kencing pun dah kena 50c LOL!
tu yg org suka kencing merata2 tu! haha

Cik Purple Pinkypuff said...

dari umo 15tahun dah guna quote nih.. hahaha.. sebab dulu kaki merayau.. jadi bila member bawak kuar, takde duet, kena la ckp mcm nih.. haha..=_='

aiNa yaZiD said...

no money no talk...duit adalah keperluan..sebb duit, manusia blh gelap mata. sebab duit adik beradik blh bermusuhan.. jagn jadi hamba duit. smua ni duniawi saja...=)

ayuni rosli said...

semua bende kena pakai duit. so duit memang penting. kemuadian hari, kite tak susah nak survive hidup. yg penting cari duit dgn kemampuan sendiri, bukan bgantung pd org lain. tak kire lelaki or perempuan.