Jul 28, 2012

#trending twitter lagi best! dari facebooo..haha


nampak! tajuk weekend hari ini.. twitter lagi best? best kew? meme la! gua pro twitter aw.. megikut kaji selidik professor kay-al radji..lulusan ekonomi rumah tangga katanya?.. pengikut twitter semakin berkembang jika dibandingkan dengan facebook yg semakin pudar dek tinggalan zaman.mehla aku nak tuliskan kelebihan2 tweet atau "burung biru" nie..


  • twitter boleh taip berkali-kali.. (kalau kat fb ..bajet retis la dia ni.. asyik muka dia je kat newfeed)

  • ikut kaji selidik poyoness dan member2 blog lain.. (kalau kat fb perempuan paling famous free hair lagi seksi..tapi? kat twitter alangkah terkejutnye aku.. tweetfamous perempuan bertudung menang dan lagi banyak followernya jika dengan perempuan free hair)

  • facebook aku mule bosan da.. ntah pape iklan la..jual perfume la..jual baju la.. nasib takde jual spender ..sign in ada pasal iklan..rasa facebook lebih mementingkan keuntungan.. dah macal laman pengiklanan da bukannya laman sesawang.

  • ini aku bagi 2 orang jela tweet diorang memang tip top.. kowang follow la dorang if rajin..yang perempuan ini memang popular dari blog lagi dan yg lelaki baru abis spm..tapi tweet best gila.. budak sabah..
kalau perempuan gua bagi kat budak ni..


@lyssafaizureen
kalau lelaki gua bagi kat budak ni.. berpengaruh beb tweet dia.. follower tweet bapak ramai..jeles aku.


@akbarazman





                           nie lak twitter poyoness..unfollow.. do i care..(ingat azwan ali je le guna)

@sayakayrule


written by kay..

38 comments:

Wanie said...

hahaha, faceBooooo ~~~ pun boleh
twitter mmg best, x dpt dinafikan lagi ^^

GincoMerahJambu said...

yg last tu..promote diri sendiri kah?

Azham Vsvc said...

hahaha.....aku guna je dua2 FB dgn twitter...masing2 ada kelebihan hehehehe

nizatus syahida said...

facebooo mengarut2 boleh lah..haha

sugar2 kapas strawberry said...

hehehe..twitter best :)

amir aizat said...

boleh buat tahitwitter lgi, haha

[ Yuyu Atiqa ] said...

Ahh. yang bab advantages guna twitter ni saya setuju !

Lagipun, seronok guna twitter ni.
tweet apa yang kita nak. lagi-lagi apa yang boleh buka minda orang yang baca tweet kita. yaa.. at least, ada kebaikannya jugak kan?

Salam ramadhan, dari saya..

Wassalam. :)

khairul akmal bin azman said...

facebooo ek!

khairul akmal bin azman said...

wajib la! blog kacak la katakan

khairul akmal bin azman said...

fb bosan la beb. cam serabot je

khairul akmal bin azman said...

SOKONG 100%

khairul akmal bin azman said...

WELCOME TO THE CLUB!

khairul akmal bin azman said...

COMPOSE je pe nak..xde org marah pun kt tweet

khairul akmal bin azman said...

salam!
komen yg paling best setakat ni!

tq!

putryteya said...

memang pun twitter best lagi . kalau tweet sekali pun , tak gadoh nak tunggu orang like ke komen ke ,...

tak kisah tak da orang retweet sebab .... er .. do i care ? hahaha

Asrul "iLham" Sany said...

Aku dua2 laman sosial.x.suka hahaha

Nelly The Strange said...

sorry to say , nelly memang tak tau sapa yang open . selalu nelly tak sign out , tak tau la kenapa tiba-tiba entri tu ada . tu pun nelly sedar bila ada org bagitau nelly masa tgh online . it's ok la if tak nak percaya pun . at least , nelly tau kebenarannya .

iEdA said...

betol 2...twit jer pape yg rasa nak twit n yg terlintas kat kepala otak 2 sebab xda sapa nk marah n halang...biarlah twit kita nek banyak kali kt TL 2, xda orang kat kata kita neh bajet hot..haha..btw,selamat bpuasa :p

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

oyeke? huhu.. saya ada twitter, tp x reti guna, huhu

namasayatihah said...

SY MMG SUDA TDK AKTIF FB...JUST SIMPLY ADA FOR THE SAKE OF RMI KWN LAMA...syg nk delete..but yes..twitter is way better than fb..hee~

khairul akmal bin azman said...

yes! bagus.. just say what u want..

khairul akmal bin azman said...

kalau mcm tue bagusnya.. juz cari siapa wat dajal tue.

kim slm maut kat dia yer.

khairul akmal bin azman said...

tercapai jugak mesej entry ni.

arigato ozaimas.

khairul akmal bin azman said...

yeke bro?
everything google le ajar..
ce cari.

khairul akmal bin azman said...

taw xpe cik tihah.. pengetweet tegar kay. hari2 muke dia je kat timeline.. haha.

[ Yuyu Atiqa ] said...

w'salam. sekadar memberi pendapat dan respon dari entri anda ! hehe.

teruskan menulis 'Mr.Poyoness' ! :D

khairul akmal bin azman said...

insya allah..de idea n mood baru saya tulis yer..

Shima Lah said...

hohoho done follow saya kayrule :D

Miss Yaty said...

ada twitter tapi cm dah bersawang je..kekeke..bes eh twitter..kang kena kemas balik la twitter tu...~~

khairul akmal bin azman said...

tq shima!

khairul akmal bin azman said...

agt best dan freedom !

tirahzairi said...

xpe kay...slow2...kita tweet berdua je lah...hihi

khairul akmal bin azman said...

berdua? perlu ke?
saya tweet beribu..

Sarah Mohd Saleh said...

men tuiter oke lahhh.rase cem nak orgasam jerkkk.den da folow ekau.

khairul akmal bin azman said...

:). den torai!

Hanie Dew said...

hahah twitter aku off notification.kalau bosan baru on. i bz noks.. =p

Cinta hazanis said...

jarang main twitter.=.='

khairul akmal bin azman said...

hazanis: trending 2013.. ramai ke arah twitter la.. fb cam membosan kan jew..