Jul 22, 2012

buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali..


salam ramadhan semua!.
nak nyanyi sat " buat berpada-pada....buat jahat sekali.. hidup di dunia..banyak pancaroba.. mujahadah segalanya..oohhh..." (ada macam ustaz don tak?)


jangan la ang pa buat jahat kat org lain.. ni aqu bg cth je..karang aqu karang pjg2 hang pa dok bosan pulaq..ini hanya contoh takdak kena mengena dengan sapa2 kat luaq sana noh.

-jangan main perasaan orang = "jangan hang dok canang janji2 manis..kalau diri sendiri tak boleh tunai. ingat masa kecik2.. jangan dok sumpah2. nti kena jadi sesumpah,masa aku kecik2 bergurau senda..


-dalam hubungan = jagalah sebaik mungkin. dunia sekarang kalau tengah bercinta mmg ashikkk menghangat.. darah manis la katakan.. bila pisah.. bagai dunia tanpa sepadan.. porak peranda dibuatnya.. 
apa pun tak boleh. prinsip gua life must go on. tengah belum berstatus suami.. hangpa cari calon betui2.. takut la. bukan nak buat mulut ke apa.. bg gua " biaq muka tak cun tapi jgn pakai nasi kang2".. bahaya kowang klw dah kena. haha.


-baik biaq bertempat = nak baik boleh.. zaman skrg buat baik pun kena pijak.. buat jahat lagi kena pijak. baik berpada-pada.. baik banyak2 karang. kita pulak yg merana. apa apa pun.. biaq org buat kita.. kutuk kita.. dok mengata blkg kita. biaq pi ja... itu dia dengan yg Esa.. 


pesanan ikhlas.: teruskan beramal.. sosial-sosial jugak.. jangan jadi so-SIAL! fb/twitter activated balik. rajin hangpa add la.




WRITTEN BY KAY.







41 comments:

Edy Fee said...

ahhaha jahat ke baik ke..semua kene buat ngan bijak..tp leib baik buat baik...dpt pahala...

syakila BumBum said...

jahat nyer main nasi kangkang bagai..slamat menyambut ramadan..^^

NURUASHIA said...

buat baik je dkt semua org...even org kjm ke bt jahat beribu kali dkt kite..nabi kte pon cool je even org baling najis dkt die..huhuhu..teladan dah ade..kite ikut je sunnah tu..insyaAllah akan dapat rewardnya kelak :)

happy fasting ^^

ieda said...

ahahhaha betul sekali !

[ Yuyu Atiqa ] said...

Haa. tu diaa..
Buat baik berpada-pada, buat jahat NEVER !
kan?

Elok bebenor laa tu.
lagi-lagi bulan puasa ni.
Rebut peluang untuk beramal sebanyak mungkin.

Salam ramadhan !

Nurrul said...

Setuju lah semua nie ! ! ! :D

*sekrang buat baik , kdg2 pun disalah tafsir.. ape2 pon yang penting niat tuh tol tak abg Kay ? :)

dilladoodledat said...

jgn jd so - sial
okeh yg tu mmg cool
boleh jd ayat trending kt twitter hahahhaha

xila riston said...

jahat sangat entry nihhhh
boleh?
huhu

Azham Vsvc said...

Saya nak ikut jalan tengah...hahaha...jln yg lurus dan selamat hehhe....selamat berpuasa Kay!

Ameerul Ashraf said...

betul tu.. entri ni banyak nasihat yang berguna.. good job!
:)

tirahzairi said...

betul tue, hati org lain2...huhu...

#selamat berpuasa geng#

Asrul "iLham" Sany said...

buat baik sajork... tak yah jahat2 ni...tapi jgn terlalu bendul sudehhh :D

Hanie Dew said...

eh..kay jd oghang utagha ka..hehhee..
kan.buat baik jgn sekali,nnti mesti ada to be continue. sama mcm menipu,mesti menipu lg utk menutup penipuan yg sedai ada..
kita buat baik je.xsemestinya dibalas oleh org tersebut,mesti ada ganjarannya..

khairul akmal bin azman said...

bestla komen ni! tq ashia..

khairul akmal bin azman said...

bebenor kak yuyu oi..
hehe.. cam org pherok lak

khairul akmal bin azman said...

hehe.. sila2.. no biggie girl

khairul akmal bin azman said...

ok bro..! selamat maju jaya bakal penulis lirik lagu..

khairul akmal bin azman said...

tq ameerul!
gengster ke stylo ke.. amalan kene de gak.

khairul akmal bin azman said...

aah! jadi adik don sat noh.. awat?

khairul akmal bin azman said...

yup! selagi blh buat bek..
pe de hal!

khairul akmal bin azman said...

jahat tang mana ?..

anamizu kaito said...

hamboi lani dah jd org utagha no Kay? hehe
jenuh dok gelak guling2 dok baca entry ni =P


"..biar org buat kita.jgn kita buat org.."






slm ramadhan,
cik ana

E'in said...

suke yg 1st tu.. huuuuuu

eyjalukman said...

kecewanya lau org mainkan perasaan kita . haha
baik lebih2 takut org pijak kpala. huhu

khairul akmal bin azman said...

org utAGHA kan comel2..

khairul akmal bin azman said...

tq dak jb

khairul akmal bin azman said...

allah maha adil!

ekin alias said...

jangan baek sgt,, jgn jahat sgt,,, tgah2 je ok :)

aDaNi isMaiL said...

insyaallah laki yg baik utk pmpuan yg baik,dan berbuat baik tak salah tapi biar kene tempatnye.

Juliet_iRa~" said...

hehe..salam ramadhan kay..

apa pon mmg kena buat baik pd smua org..kalau boleh...

n elakkan buat jahat..sebab skrg ni Allah byr cash..:)

ehem2..ye2 je kita mcm murid :p..ke murid y mcm ira?hehe

khairul akmal bin azman said...

jadi kejam je..

khairul akmal bin azman said...

amin! nk yg baik..i will try jadi yg baik.

khairul akmal bin azman said...

ira macam murid..
haha.senang murid nk pijak pale


happy ramadhan too

Yatie Musa said...

salam ramadhan. selamat berpuasa.

haishh. betul sangat. buat baik berpada2. kalau orang buat kat kita tu yang tak boleh blah. takpa. jangan jadi macam dia. orang buat jahat, kita mesti balas baik juga. boleh ke. hihi

adam said...

pesanan berguna buat ramadhan nih. Untung2 masuk jiwa semua.

Atiqah Wadiah said...

buat baik dgn org,nnt ALLAH akan balas bnda2 yg baik jgk :)

khairul akmal bin azman said...

yes! noted!

khairul akmal bin azman said...

biasa la adam.. entry ilmiah sikit

khairul akmal bin azman said...

definately!

adam said...

haha.. sekali sekala bulan ramadhan cenggini.

PotiaCasaDelarossa said...

Wau Nice...