Oct 7, 2011

KENAPA LELAKI TAK BERAPA KACAK DAPAT MAKWE,TUNANG,ISTERI CANTIK ?

 
status updated/timeline: selamat pagi semua!..salam jumaat yg indah..hope hari ini  lebih baik dan best dari hari semalam.."insan yg cemerlang datang  dari hati yg bersih" yer..yer.(cam fadzilah kamsah lak) 

entry kali nak santai je k..mungkin de kontrovesi sikit..ape de hal..blog poyoness kan..gua tulis je..lu owang bace..then x suke/suke komen je k..gua approve nye komen kowang..baru gentle kan2.kah2..



KENAPA LELAKI TAK BERAPA KACAK DAPAT MAKWE,TUNANG,ISTERI CANTIK ?


ye ker?...bagi gua faktor qada' dan qadar la gua pegang...then "allah da tetapkan jodoh masing2..tapi kena cari gak la kan..percaye kat rezeki... "kalaw nak pasangan kite cantik dalaman dan luaran..kite pun kene bagi cantik/kemaskan dalaman/luaran kite dulu.." kan2..


tapi member2 girl gua cakap.."aku x berape nak suke lelaki hensem..coz mesti laki 2 banyak peminat nyer..tak pun playboy...so aku cari yang biasa2 je..janji dia syg aku sowang je" ..ok gak gua pikir balik dia cakap..de point gak.. 


then, bagi gua la kan..if laki tue taw dia kuwang kacak cam kamal adli ke..awal ashaari  ke, johny depp, kelebihan dia mungkin faktor penyayang or romantik kot..coz dia taw susah nak gf yg "mantap/cantik"...once dia dapat girl..dia kan appreaciate gile2 nyer...dowang kan hargai gf dia sebaik mungkin..ade org ckpla...laki x ensem lbh romantik dari yg hensem2 kat luar sane..selalu laki hensem kan senang nak cari pengganti..de pakej kan..hehe..k la salam adios..




p/s: gua xberape nak hensem/ or hensem ..so biase2..!haha..

73 comments:

Anonymous said...

haha. ade pulak statement camtu ea.. Tapi Allah jadikan kita sebaik²nya kann. Melengkapi dan dilengkapi ;) thankx sharing.nice entryyy ;)

adwafarahin said...

kadang2 bkn sbb hensem tp sebab hati diorang hensem tu awek2 cun cair hehe :)

khairul akmal bin azman said...

lemon: ok2..tq bace gak beb!




adwa: ye ker? faktor hati mauk baik jugak kan..baru girl cepat cair kan..hehe

Unknown said...

cube buat plak tips cri laki hensem...gua dh letih pikat kamal adli tuh..kui3

khairul akmal bin azman said...

paris : ok..nanti kay try wat entry tue k. (:

Anonymous said...

sgt subjektif la. x tau nak kate camane. ade je yg dpt hensemmm dan die cunnnnn. ohsemmmmm

kekekeke

Ca Ezah said...

hehe..mmg kita kena pegang bahawa semuanya dah ditetapkan Allah..rezeki masing2...ade je yg sama cantik sama padan..semua orang ada kelebihan dan kekurangan..ye dak? hehe

sugar2 kapas strawberry said...

kalau dah jodoh..hehehe
tapi selalunya mmg cmtu kn?

LydSunshine said...

Tapi kan... pengalaman akak... Lelaki hensem ni biasanya baik. Sebab, wp dia ramai peminat tapi takde siapa yg berani nak kat dia. So, bila ada gf yg ikhlas suka dia, dia akan hargai sangat wp gf dia huduh.. Heheh.. Dan.. pengalaman akak juga, lelaki yg tak berapa hensem la yg biasa buat perangai tak sedar diri. Tapi cam biasa la.. Tak semua org macam tu. Yg pasti, baik ke jahat seseorang tu tak bergantung pada paras rupa pun. ~ceh, beriya aku komen pepanjang.

aQimie Ceplos said...

HAHAH!
kawan aku penah cakap. dy kate.
"takde manusia yang sempurna kat dunia ni"
so betul jgk kan?
ayat yang pinang di belah dua tu aku rase cam nak sedapkan hati je.. eheheh.

nice enrty weh :D

lynda salim said...

haha .. kalau dah suka, paras rupa bukan ukuran lagi ;p

Unknown said...

saya pun biase2 . so , hai hai !

haha

khairul akmal bin azman said...

@silah : kalaw dapt sape pun jdoh..kte redha je kan..dan hargai.




@cik duyung : sgt setuju dgn komen itu..:)




@sugar : lbh kuwang..salu mc tu gak..hehe.




@lyd : best nyew dapat komen pjgn camni..rase gua dihargai je..aah..kay nak jadi laki yg baik2..baru de pompuan2 berkonan..haha..





@aqimi: "bagai pinang dibelah dua"?
haha..puji or sedapkan hati?





@lynda : yup..da syg nye sal kan..hehe..lautan bergelora sanggup ku redah..haha






@fara : salu ikut kAY je ni..le caye kew ni?

noraauliyya said...

huhu . tu lah slalu nmpk camtu . gf cntik bf kureng . bf ensem gf kureng . btw tu sume takdir an . yg pnting hati .

khairul akmal bin azman said...

nor: kay pun klw cari gf x nk lawa sgt..maintanance tinggi beb..

Ceiler Mun said...

gua tak kisah dapat lelaki hensem atau tak.. as long as dia sayang, setia dan terima gua apa adanya, gua ok je.. hehehe..


^^

khairul akmal bin azman said...

bella: ok..me too..org syg kite..kne kene hargai sebaiknye kan2..

Asrul "iLham" Sany said...

bagi aku teknik ngorat tu kena power beb

;-)p

Unknown said...

haha , mane ada ikut kay , lalala

Unknown said...

aiN suke pndangan kawan kay tu..suke laki yg xberape hensem, nt diorang xdek la nk curang..=))..

Azie Rashid said...

hak3. da lame pegang konsep ni bro :)

Unknown said...

saya masih mencari...siapa berkenan jom kita berkenalan hahahha

khairul akmal bin azman said...

@asrul : teknik camne 2..aku x berduit sgt beb..



@fara: kay main2 jela..




@aien: ain pun spendpt ngn mmber kay ek..kay nak jd x ensem la.hehe






@azie: lame da ek..gua baru pasan la.hehe






@azham: sila2..azham single lagi?

NER said...

Allah has a better plan for us, cantik buruk tu luaran je kan. btw, laki hensem or kurang hensem tu bgantung kt mata kita jugak. kdg2, ensem dimata saya tak semestinya ensem dimata org lain. so, bersyukur ngn apa yg dah disuratkan. kan?


My Latest Entry: Saya akan cuba buat surat sokongan. @_@

khairul akmal bin azman said...

ekmi: pndangan /persepsi org kan berbeza-beza..hehe

Anonymous said...

hehehe.pendapat aku. lelaki hensem aku admire je. suka xde kot.sbb kompem dia tak suka kat aku.hahahaha..

faktor laki tak hensem lebih romentik. itu terpulg pada diri dorg masing2. nak jd romentik @ tak bukan pasa rupa. ade ke patut. hahahaha..

then laki hensem yg korg nmpk slalu act good good je tu sebb mereka tau dorg hensem. jd xpayah nak put so much effort nak ayat kan. jeling je dah tentu gegel cair.

tp ada jgk laki tak hensem persn bagus je. nyampah.

khairul akmal bin azman said...

hanie:
tp ada jgk laki tak hensem persn bagus je. ?..nasib bukan aku..aku bukan x ske 3s..(syok sendiri sgt)

mr.syazwan said...

ku rasa ko laki kacak

ko rasa ku laki kacak x??

hahaha

tpi dulu time sek cikgu ku cantik

tpi dpt husband yg x kacak

adehhh

Unknown said...

so sekarang kay hensem la kan???..kene bersyukur dengan aset yang ade..hehehe...

khairul akmal bin azman said...

wan : ko lg kacak..siap de kete vios lagi ..market tue..




ain: kay biasa2..bersyukur pe yg ada..hehe

cik najah said...

setuju dengan kawan kay yg gurl tu cakap .. hehe .

YouSOF said...

Kalau kau xberape nak hensem, aku pun tak berapa kacak. ;D


Asalkan hati kita baik, insyaAllah dapat pikat hati wanita yang baik jugak..

Unknown said...

betol tu kay!!!~~setuju....

Jue said...

knapa aku rs cam pnah bc entry ni eh
hihhihi

aku lawa x hahaha


**banner ko nanti aku wat

khairul akmal bin azman said...

qilah: really..nice!




yusof: ala..ko bukan market dlm blog ni.




ain: same2..kay tulis ikut hati jew

khairul akmal bin azman said...

jue : tajuk je kot..entry aku tulis idea sendiri aw..


p/s: tq sudi watkan.hehe

mr.syazwan said...

ko lg kacak la

ayat menleleh kalau pompuan dgr

setakat kete rupa xde x kemana gak

x mcm ko

=_=

khairul akmal bin azman said...

wan : aku mane pandai mengayat.
hehe..
kete lg penting dri rupa sekarang aw..
hehe

mr.syazwan said...

ceh!

kalau komen2 ko ni pun ramai pompaun apa cer?

haha

ko nnt bukan vios mst BMW lagi la

fasha sanda lak nak ko apa cer?

haha

khairul akmal bin azman said...

wan: rezeki kot..bmw wan??

mane mampu aku beb...

mr.syazwan said...

ada rezeki ada

hehe

jgn lupa bawak ku lak

jgn asyik2 tukar2 awek la

haha

khairul akmal bin azman said...

wan: awek ?.ko ingat aku playboy..awek tgk aku lari aw..hhehe

The day we meet said...

prefer yg laki x hensem laa..sbb mcm kwn ko ada ckp kan laki hensem ni playboy.mungkin bkn semua tp segelintir je..

pape pun jodoh sume kt tgn Tuhan..org kata redha jela & terima seadanya pasangan masing2..yg penting ht mau baik..hehehee

Aweyn said...

ye kayyyyyyy!
da sllu sgt dgr statement cmni ha "org kalo cantik/hensem mesti dpt isteri/suami yang x hensem/x kacak,"

and mcm betul jeeeeeeeeeeee kan? da byk da tgk bukti. hahahah

Nuruashia said...

kire bonus laa if dpt awek or bini cntek ahahahah

MiszCoMoT said...

err...comot suka tgk laki ensem..tapi xmo pkwe ensem..huhuuu sebab?? sama la macam kawan kay tuh...takotla nanti dia tgl comot..errr

Unknown said...

kdg terbalik pulak laki yang ensem dpt pompuan/isteri yang biase2

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

semuanya ketentuan tuhan. (^^,) setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing, yang penting bersyukur dengan ape yang kita ada sekarang.. =)

ILA HonEyBuNNy said...

tak kisah la encem ke x...

janji hati baik dan beriman..itu lebih penting..hehe...

Miss Eja said...

btul tu kay.. lau laki yg hensom ni,, nnti die rmai pminat n bnyak panahan mate. hehe..,, biase2 ckup..!! janji die syg kan kte sorg and ade hidup yg tetap.. :) and another 1,, boleh jamin ank dara org bhagia.. tol x? :D hehe..

Abu Bagi said...

aku tak hensem.. so aku harap nnti aku dapat istri yang cantek :P

khairul akmal bin azman said...

norlida: "hati mau baik ek".definately..




aweyn : byk da bukti depan mane..mmg xle nak sangkal kan2..haha..





ashia: yup."bonus" dan sangat bertuah org 2.





comot: sape x takut di tglkan k..comot pun cantik la. msti dpt psgn yg suitable.






niesa: aah..kdg2 jodoh kite..x taw kan ngan sape..




aina: yup! "berpijak bumi yg nyata kan"





ila: iman yg kite cari..baru bahagia dunia akhirat




miss eja: yeh2..markah penuh..cari psgn yang appreciate kite kan2.

MiszCoMoT said...

comot santek??wakakaka gelak guling cepat..hahaa sedih kan bila ditinggalkan.. tapi kena kuat3!! :)

khairul akmal bin azman said...

mizz: aah..x kuat..gi jumpe tok bomoh..hehe.."gurau je"

Anonymous said...

normal la tuh kottt.
chemay selalu tgk gurl2 yang hott+cun sangat2.
dapat bf yang tak hensem.
maybe laki tuh pandai jaga hati diorang kot.
:)

khairul akmal bin azman said...

chemay..: kay pun x encem.
de chance dpt gf cantik ni..hhehe

cik jannah said...

sebab manusia kan saling melengkapi. :)

khairul akmal bin azman said...

cik jannah: sgt setuju..name pun manusia kan

syakirahmn said...

hensem ke, tak hensem ke, cantik ke huduh ke, yg penting hati dan imannn.


ceewahh. XD

~Sal Ismail~ said...

beauty is in the eye of the beholder..x kacak pada yg lain..tp 'kacak' pada pasangannya..

bonus pada si lelaki itu~

Run Away said...

jodoh ar tu beb...satu anugerah tu.....;d

khairul akmal bin azman said...

syakey: hati / iman.
bende plg basic dlm perhubungan




sal: bende da syg "sume nmpk indah psgn kite kan"



run: jdoh kene cari gak..n usaha gak..jgn dok tgu jew

SIMPLE PERSON said...

: ehh. padan lah tuwh. huduhh lawannya cantek .. baru sepadan kan kan .. hehehe =='

# dah lama xsinggah sini .. :(

khairul akmal bin azman said...

ika: baru de kontra ek..hehe


p/s: tq singgah cini ika!

Unknown said...

kesiannya kt saya, single lagi hahahah

khairul akmal bin azman said...

azham: ye ke? ke ko memilih sgt?

Lydia Miza said...

salam kay..hai.lama LM x mai sini.

ala..mmg biasa pun camtu.lelaki tak berapa cemey ni mmg dpt pasangan comel lote.entah la..dah jodoh kot.apa pun kebahagiaan tu penting.dpt pasangan encem giler tp playboy nak wat apa kan?

psst:kiter suker kamal adli...siyes suker

khairul akmal bin azman said...

lm: o...suke kamal adli..ish3..


nti kay sampaikan slm kat dia yer..

aQimie Ceplos said...

hahaha.. mestila sedapkan hati der ;D

Cik Purple said...

macam mana pulak dengan pompuan tak lawa dapat lelaki kacak? untungla pompuan tuh.. hahaha. sebenarnya hati yg menunjukkan 'kehenseman' seseorang lelaki tuh.. muka hot ker, muka macam perahu belah dua ker, kalau hati baik, ikhlas, pompuan akan suka.. pompuan nih sebenarnya bkn jenis yg leceh sgt kalau cari cinta, yg penting tau jaga hati dier, ikhlas kat dier dan tahu cara nak komunikasi dgn dia..:) jadi kalau pun muka lelaki tuh tak hensem, kalau hati baek, pompuan cantek mana yg nak tolak kan bro?? hehehe.. :D

khairul akmal bin azman said...

cp: komen yg ada benarnye..rezeki n joh masing2 kan..



p/s: komen yg mmbina!

Lissa said...

sebab lelaki tak berapa nak hensem nie sedar akan kekurangan dirinya. jadi, dia menghargai semua perempuan yang dikenalinya. maka org perempuan menyenangi dia. tapi laki hensem terlalu memilih, konon tak sesuai dgn dia.. last-last, tak kawen langsung, hahah.. tp betul jugak, semuanya gada' dan qadar..

Miss Yaty said...

hehe..betol la kot.. saya sendiri pun pikir cm tu..

kalau pilih yang hensem2 kang mesti ramai peminat ,jadi duduk pun tak senang sebab risau pakwe kena kebas...kikiki

nowadays ramai culture shock? kenapa berlaku?

entry totally tak de mengena amalina pun ok agak ramai la..bukan cakap sedap mulut.. coz gua ambil dari pengalaman lepas dari masa bela...