Sep 27, 2011

poyoness: budak sekarang biar papa asal bergaya?




status update
:- kelas pagi batal lak...best betul la!..kul 12 baru start class jap lagi..suke2..sempat gua update blog..pagi2 line wifi sini laju sikit..budak2 byk de class pg.. gua mmg suke tajuk ni..tapi gua x praktikkan.. x bagus pun..ape celop der!aku bagi point2 jela ek..senang kowang nak bace..aku taw..kowang x suke entry pjg2 bagai..


  • jika keluar beramai member2: "pakaian+seluar+kasut = beratus-ratus bila ditambah tolak..tapi bile bab makan..beb! ko bayar kan dulu la..kad kredit aku tgl la.."
  • membawa kereta mewah: "aku bawak jaguar ayah aku ni..jum gi usha kl..downtown ke..danau kota ke..kot le melekat awek sowang...sampai stesen minyak..kowang la isi minyak..aku kan jd driver da.."
  • keluar shopping: "masuk kedai vinci,beli!..masuk kedai nose! beli!...masuk kedai zara beli..pergh minah ni...last2 ckup bulan.."bang..ayang abis duit la.may i borrow ur money?" ..kalaw aku "go to hell la."
  • beli nikon/dslr.: "sape nak aku photoshoot pic kowang..aku baru beli weekend lepas.. (dalam bank tinggal 50 rgt je..abis duit gaji bulan ni..camne nak survive..beli bukan keperluan kan)
p/s: sila2 tambahkan lagi? 




50 comments:

adwafarahin said...

berbelanja ikut keperluan n kemampuan suda kan :)

Anonymous said...

oho..entry hot & spicy ayam mekdi ni. kadang memang kemahuan mengatasi keperluan. tapi pandai pandai la menyimpan kalau nak beli bende mahal.

**apsal ko kata aku kalut. mana ada.

fana.akim said...

biaselah tuh..masing2 nak tunjuk hebat..haishh..

mr.syazwan said...

ukur baju di badan sendiri

Unknown said...

point lagi : hnpon nak android la bb kejadah sume tu..tapi???lalala~

tak perlu mewah2 sgt kot klo tak mmpu..chillex sudah

Anonymous said...

ahahaha , mmg pkir nk brang mahai ja depa..kalau alia xkisah..jnji elok dgn alia ja...

mahal2 pon wat pa..nti rosak rugi..

Unknown said...

penuh bergaya tapi kocek penuh habuk!!

Anonymous said...

kad kredit trtggal??
debit kad kan ada..
hukhuk

Anonymous said...

beli samsung galaxy..balik2 nak pinjam2 duwet kat member..memeang bengang grrrrrrrrrrrr

Unknown said...

err* no komen , haha ;p

Jue said...

time aku study dulu, byk giler student yg bgaya giler2, yg lupa mak bapak pun ada, mgadaikan diri sndri pun ada

Mek Onie said...

toksah duk show off sangat lah kan senang cite,hehehe.....

Mek Onie said...

kayyyyyyy,namau la tulis apa celup tu,ce baca sini sat.. http://www.kubakoya.com/2011/09/review-hantu-bonceng-maksud-sebenar-apa.html



p/s: komen ni kalau taknak approve pon tape...

anamizu said...

aku rasa aku manusia paling saving dlm dunia.. aku akan buat LIST ape bnda yg aku betol2 perlu nk kena beli tiap kali dpt gaji :P





cik ana.

khairul akmal bin azman said...

admin: tq semua komen yg mmbina!

asfira aminuddin said...

kalo situasi i kan:

i: syg, i nak pinjam duit bole? takde duit nak makan la. :(

bf: laa gi la makan kasut, baju and yg lain lain u shopping haritu.

haha. okay, ni i reka jek. haha.

khairul akmal bin azman said...

asfira: haha...2 la..bab belanja kenyang kan..makan la pe yg ko beli td..

Eina Azlina said...

haha...btl sgt2...tp bkn semua la yg mcm 2 kay...=)

ekabukanmakcikkau. said...

aku lah makhluk tuhan yang paling boros sekali kat dalam dunia ni kalau kau nak tau ahh.jadi,jangan jadi laki aku hahhaha

syakirahmn said...

itu masalahnya. nak pakai ikut trend. tp habis duit perabess. cuba bawak2 menyimpan. esok2 bila dah susah, nak gadai baju sluar camera jam henpon hape pun tak laku.

khairul akmal bin azman said...

eina: aah..entry berbtk iktibar je..tq2..nti mlm2 rajin msg la beb.



eka: aah..nak jadi bos ko ley? laki cancel la.hah..



syakey: komen yg btl.jgn "sedap skrg je..kemudian hari susah"

aziekz said...

ooh,,tak baik..menunjuk2..
tp tu la..klu pakai yg mahal branded ni,,,mmg ada hati nak tunjuk..tak bnyak pun msti wat tanya2...n bgtau nya mende tu,,brg branded..
ish,,mintak jauh2 la sifat tu.. :)
hidup dalam wasatiah itu lbih afdal..:)

khairul akmal bin azman said...

azie: agree! hehe..lawak gak layan org2 cmni..hehe..rase nak sekeh pale dowang je.hehe

Rtp Farra Arisha said...

dunia moden, hidup di zaman metropolitan, manusia pun berubah ke arah kemodenan..tidak dpt disangkal lagi! :)

khairul akmal bin azman said...

farra: moden2 sgt pun xbest.akhlak cam haram kan2.

Anonymous said...

ko tak reply pun komen aku & jue. huh! xpe la..xpe la. sape la kitrg ni kan.kan.*jalan hentak kaki*

khairul akmal bin azman said...

jue n hanie: harap maaf ..dak poyoness o9 kai wifi..slow la sini line..x dapt nak view semua. atleast gi komen kowang nye blog kan.:)

Jue said...

Ade ke x reply? Smbl wat muka blur hahaha..alala jgn la kecik ati. Nak gula2 x?hohohoho

Run Away said...

memang setuju...kekadang masih belajar lagi pun nak bergaya sakan..

Run Away said...

memang pun...ada nya..yang sekolah lagi pun nak bergaya sakan...;d

khairul akmal bin azman said...

jue: tq..aku xde hal la..klw internet laju aku replu nye..bende wifi kan..bkn streamyx beb.heh



run away: haha..tue mmg xle blah

Unknown said...

biar papa asal ensem cukup...gurauje

khairul akmal bin azman said...

paris: kay ensem la..tapi papa..nak?

a said...

hak3.. bersederhana sudah..=) tak yah nak show off sgt.. smua itu pinjaman..=)

Unknown said...

hehehe... biasa la... smua da kat finger tips ja tu... mintak ja dpt... lg2 student ar... dpt duit pinjmn, x ingt ar nk beli buku... gaya itu lg pntg kot bg dorg... hahaa...

Izyan Kaher said...

other example : pakai ihphone memahal tapi no credit .
apakah ?? -.-")

ukur baju badan sndiri. common sense!(:

Izyan Kaher said...

other example : pakai ihphone memahal tapi no credit .
apakah ?? -.-")

ukur baju badan sndiri. common sense!(:

Ceiler Mun said...

haha.. setuju.. biar papa, asal bergaya.. tu la budak2 skrng...

khairul akmal bin azman said...

izyan: ade gak mber kay.pakai blackbry tp jarang top up..kua hp just check balance je.


blue: semua "pinjaman"...like!


ufa: gaya luaran kan penting bg dowang.nak perhatian lebih kan2.



bella: sailormoon jgn camtue aw.

Cik Eyla said...

kalo pmpuan cm 2 lumrah kot..tp kalo lelaki mmg sial r..pkai kereta mhl,bju mhl,phone 2-3k tp hampeh..sume tuh cik awek yg tggung..baik x pyh show off kn?sbb bkn dpt dr hasil titik peluh sndiri..chill <3

khairul akmal bin azman said...

eyla: so jauh2 kan laki cm2..muke smart pun xgune ..kalaw kaki kikis kan2.

YouSOF said...

• Beli seluar mahal : Fuhh selesa habis aku pakai seluar ni. Tak rugi aku beli.


Hujung bulan SMS member, "Wei kau tak nak ke seluar ori ni, aku beli mahal, aku tolak murah sikit la dengan kau.

Anonymous said...

hahahahha...saje je kacau ko. ampun.

Anonymous said...

beli handfon baru..mahal..canggih..tapi kredit tarak! hahaha..xpaham CK org macm uh

khairul akmal bin azman said...

yusof: bile sengkek..nak jual balik ek kat mmber2..hehe



hanie: xde hal.kay ok jela..


kartun: juz nak show off je kot.

ieza ashaari said...

hahaha..

kaya kot kalau bapak ada jaguar.. :P

khairul akmal bin azman said...

iz: bapak dia kaye..dia?

Izzaty Ishak said...

Sokong komen Usop. Keh keh keh. Nak bergaya belanja tak ingat dunia. Bila poket tinggal habuk, baru nak gelabah.

khairul akmal bin azman said...

zati: ahha..2 la if zati cam2..x ngaku mmber la kay.hehe

Anonymous said...

Nice blog at least I think so. Thank you a lot for sharing this info.

Jerry Franplou
jamming wifi

nowadays ramai culture shock? kenapa berlaku?

entry totally tak de mengena amalina pun ok agak ramai la..bukan cakap sedap mulut.. coz gua ambil dari pengalaman lepas dari masa bela...