May 1, 2011

Filem KONGSI

sinopsis filem kongsi


Filem KONGSI adalah filem aksi komedi mengisahkan penyiasatan ASP Shariff terhadap kes pembunuhan di kalangan kumpulan kongsi gelap di sekitar Kuala Lumpur. Kumpulan kongsi gelap ini terdiri daripada tiga kaum iaitu Melayu, Cina dan India yang selalu bergaduh selepas berlakunya sesuatu kes pembunuhan.

ASP Shariff akhirnya berjaya mengesan seorang pembunuh upahan bernama Tumulak yang terpaksa melakukan pembunuhan untuk menebus hutangnya. Pelbagai peristiwa berlaku disebabkan perbuatan Tumulak dalam usahanya menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap itu.

ASP Shariff yang ditugaskan membanteras pergerakan kongsi gelap ini berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam usahanya. Dia juga diugut apabila anak dan isterinya diculik.


dlm hati de taman der!

sheizy sam.. nampak gangster tu.. rambut pacak.. memang gerun jugak la bila tengok.. luar je nampak gangster.. tapi dalam hati ada taman.. betul tak bro? hehe


Trailer filem kongsi
 



10 comments:

nadeyra said...

Tak sabar nak tgk ! Hehe

khairul akmal azman said...

mai mai ke panggung..
tailo gua berlakon ni..

mr.syazwan said...

best rasanya

rm10 juta kot target si david tu..

khairul akmal azman said...

Tula sal. Cine tu gak kaye kan

qlah said...

wah.. kena tengok nih ! jum , p sme2 ? ;)

khairul akmal azman said...

qlah: tiket pun da bli lg..
insyaallah..kua dalam mmpi yer..
hehe

Aman Ibrahim said...

nak tgk citer nih~~

khairul akmal azman said...

aman: gua mmg minat hero cter ni..
"muke ganaz..dlm hati de taman der"

i am S!L4H.. said...

perghhhhhh

ainol akasyah said...

xsaba nak tgk cite ni + nur kasih..jom kite gegar ramai2