May 9, 2011

Daging lembu tiruan le pulakkk....



sesape yg berhajat ke China ..berhati2lah

Orang China ni bukan saje pandai buat telur tiruan malah depa ni dok pandai buat daging lembu tiruan jugak. Yang gelinye, menggunakan DAGING BABI!

Di sana, harga daging lembu dua kali lebih mahal daripada daging babi. Jadi mereka pakat tipu semua orang dengan menjadikan daging babi seolah-olah daging lembu. Dalam masa 90 minit saja, daging babi yang digoreng menjadi sesedap daging lembu.


Macam mana mereka buat? Mereka menggunakan beef extract yang dijual dalam bentuk botol dan berleluasa di sana. Mereka gaulkan daging babi dengan rempah tersebut, dan wallah! Daging babi yang dihidang rasanya seperti daging lembu.


Orang ramai pun tak dapat bezakan daging lembu tiruan tersebut. Dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan cancer. Adakah teknologi ini sudah tiba di negara Malaysia? Anda tentukan.




12 comments:

Shamsuddin Amin said...

ishk...
yg muslim kene la waspada klo nak ke china...
ade2 je la... adoi...

adwafarahin said...

loh? mcm2 la diorang nie
bole plak daging tiruan ade jugak
haihh


*seyes nk muntah

khairul akmal azman said...

amin: btter watch out

adwa : tu la pasal..kay dgr citer ni..
panas je tlinge ni ha..

IMANSHAH said...

geli dowh

ciEk NiENa said...

ish3 diorang ni, nak jimat pom beragak la kan.. bahaya tuu.. aritu kes telur palsu pom x abes3 lagi.. huhu..

qlah said...

erk ? alamaks...

ok ~ mintak dijauhkan . Amin .

i am S!L4H.. said...

errr. mcm2 lah. adehhh
x phm btol la sekarang nih. semue nak di tiruan kan.

Lieyly ︱ Alia said...

erkk , ada pt0t depa neyh . hari tuh telur tiruan , neyh daging p0wn nak wt cm dgng lmbu .

ainol akasyah said...

iyyyyekkss..kenape mesti ade daging tiruan..adoiyai geli weyh..sumpah xnak mkn daging kalau fly oversea

JOM SERTAI CONTEST HARI GURU

Bella One ♥ said...

yucks ! gelinyer.
mintak2 la malaysia tadew macam nie.
huhu ~ Amin....

cik ikan said...

Memang dasar cina tul..tiru je kije.

rj Etika said...

errkk...daging tiruan pulak. pelik2 la org china ni. sume benda tiruan. henset tiruan pon henset china. =.="